Wednesday, August 17, 2011

1.3 Inspiring Story: The Fruit from China story :)

Context: A friend of mine from China who I have stayed in contact with until today called me recently to get my house address to deliver some special fruit from China to me :)

I knew that his family background was not as privileged as I am - being born to a pair of peasant parents in a farming village, owning little more a land close to the size of a room. What I admire about him though is for his knowledge about China's current social, history, political, and economical situation. He was a very well read person despite being robbed off the chance to graduate from primary school.
There are so many things here that I wish you would pick up subtlely without having me to reiterate the "moral of the story".

(He also serve as my link to understanding China and "Communism"1 from an insider point of view :) Hahaha :D the marvel of friends from around the world - my little spies - that deepen my understanding far beyond the fear-stricken, panic-stricken, little substance news.)

I disregarded the need for the present because I have already received the more important present - his sincerity :)


Note:
1. Communism in China = Totalitarianism, not communism as laid out by Karl Marx.




---------- Forwarded message ----------
From: xxx
Date: 2010/6/30
Subject: 无
To: "Vienna.looi"

维娜:
你好,认识你是一件很高兴的事情。孔子曰:有朋自远方来不亦说乎!意思是说有朋友从远方来呢是一件很高兴的事情。
我们伟大的领袖毛主席说任何事情都有两面性。既有它的偶然,也有必然。我想认识你既有偶然也有必然吧。
我觉得你是一个很好的人。和你聊天是很幸福的事情,因为天真,让我找到我二十岁时候的样子。尤其是说OK的时候。
我不知道你能不能收到这封邮件,因为我没有往境外发过,但愿吧。
我很佩服你的理解能力,或许是受过高等教育吧。
我知道我们的文化有很大的差异,包括政治,环境各个方面的。有时候发生了一些政治事件我很想知道国外的媒体是怎么评论的,因为我们的消息是被封锁的。所以当发生了什么政治事件你一定要告诉我他们是怎么评论的。
我想让你把一些在中国和马来西亚的照片发过来,因为我都没有去过。
我有机会一定会去马来西亚,喝喝那里的水。这是信念,我们有光荣的传统,这个愿望一定会实现的。至于去北京看升旗,我想过不了几天我就会去的。我同学是首长的卫兵,他会用O打头的车驮着我威武的跑遍全北京。
子曰:四海之内皆兄弟也。我是独生子,我想我的兄弟也会遍布世界的各个地方。
还有我的地址是山西省xxxx村。记得等华人新年的时候呢一定要送我美国的可口可乐,还有自由女神的钥匙扣。我太崇尚自由了,但我已经被共产党洗脑了。真是可悲!
中国有句古话:送君千里,终有一别。我今天非常不忍心回头,我怕眼泪掉出来。我是一个很柔弱的人。
过年的时候要给我打电话,但我不知道我电话能不能接国际长途。
最后呢,祝你在美国取得非常好的成绩!一路顺风!
此致
敬礼
刘伟
2010.06.27

* I skipped some context of our messages for I just want you to understand the never ending pursuit of knowledge (from his demonstrated depth of knowledge as above; trust me, he know way more than that in his mind) of a young man who have never had the chance to finish his primary school education *

---------- Forwarded message ----------
From: Vienna Looi
Date: 2011/8/17
Subject: 我来自马来西亚,呵呵呵 =D
To: liuweixxxxxxx@gmail.com

2011/8/17 Vienna Looi


刘伟,好久不见!:D

人穷是其次,心穷才是重点。吃得饱了,要知足常乐。不要肤浅,要看透 -- 心穷的人是永远不会得到快乐的。

哈哈山楂,不需要啦!老实说,我真的不在乎山楂,我在乎的是你的近况,假如家里有多的山楂,就分给家人亲戚朋友吃吧,分享点你的山楂,这样大家都会很快乐,我知道了也会替你快乐。我没山楂, 有你的消息一样快乐。

家里一切还好吗?我想你最近一直埋头拼命打工,有忽略身子吗?

维娜上

* For the benefit of "english only" reader, I will translate these mandarin characters when I find some time. Google translate in the mean time? ;) *

What I want to convey through this little piece of my life is that it is important to realise that:

  • Happiness does not lie in any superficial object; it has always been, and will always be, here - inside of us. :)
  • Realisation of the actual truth - as it is - will bring you joy. This includes realising the truth about contentment, the ability to look beyond for surface for actual substance and essence of everything, the self, death, and joy.

No comments:

Post a Comment